Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trendy v Business Intelligence
Meloun, Jaroslav ; Kerol, Valeria (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Hlavní cíl a zároveň i přínos práce je analyzovat a porovnat vybrané Business Intelligence (BI) nástroje se zaměřením na současné trendy a tím usnadnit výběr BI nástroje pro potencionální zájemce. Nejdříve je dosaženo splnění podcílů: poskytnutí čtenáři základní teoretické znalosti o BI (definice BI, obecná architektura a komponenty BI), identifikování současných BI trendů a zmapování současné situace na BI trhu. Dále jsou již stanovena kritéria a je provedena samotná analýza a porovnání vybraných BI řešení. Na závěr je uvedeno finální zhodnocení, které bylo provedeno prostřednictvím výsledných tabulek. Na základě analýzy a porovnání vybraných BI řešení jsou také identifikovány silné a slabé stránky jednotlivých BI nástrojů.
Analýza trhu Business Intelligence
Nguyen Van, Duc ; Kerol, Valeria (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Hlavním cílem a zároveň přínosem této bakalářské práce je výběr a doporučení vhodného Business Intelligence (BI) řešení pro konkrétní podnik a to v souladu s aktuálními podmínkami v podniku a stanovenými kritérii. K dosažení tohoto cíle byla práce rozčleněna do dvou velkých celků. První část práce, která je teoretická, má za úkol seznámit čtenáře s pojmem Business Intelligence, jeho historií, obecnou architekturou a hlavními komponentami BI řešení. Následně proběhne analýza současného BI trhu a stručná charakteristika vybraných BI trendů, které jsou z pohledu BI uživatelů důležité. Praktická část práce se již věnuje samotnému výběru vhodného BI řešení pro konkrétní podnik (PTT Global s.r.o.). Nejprve jsou stanovena kritéria a jejich váhy a to s ohledem na specifické požadavky vedení podniku. Na základě těchto vymezených kritérií jsou vybraná BI řešení analyzována a porovnána. Výsledkem je určení nejvhodnějšího BI řešení pro zkoumaný podnik.
Návrh jednotného BI řešení pro sadu nabízených ERP skupiny Solitea
Sládková, Lenka ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Stanovská, Iva (oponent)
Tato práce se věnuje možnostem v oblasti self-service business intelligence v podobě ná-stroje Power BI. Jejím cílem je ověření možnosti tvorby univerzálního, odvětvově speciali-zovaného BI dashboardu, který by byl postaven nad sadou rozlišných zdrojových dat v podobě několika ERP systémů. Úvod seznamuje čtenáře s problematikou business intelli-gence a vybraného nástroje Power BI. Další část charakterizuje prostředí skupiny Solitea, ze kterého se do práce prolínají ukázky z reálného projektu uskutečňovaného na počátku roku 2016. Dále se tato část věnuje analýze souboru ERP systémů, z nichž je následně vy-brán vzorek, pro který je v závěru definován a navrhnut vlastní dashboard. Samotným pří-nosem práce je ověření teze, že je možné dosáhnout univerzálnosti business intelligence výstupu v Power BI ve formě typového produktu, aby ho bylo možné v základu použít s jakýmkoliv ERP systémem. Dalším přínosem jsou pak samotné výstupy projektu.
Self-service BI pro oblast retailu
Čoček, František ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuálním tématem samoobslužných řešení business intelligen-ce. Hlavním cílem práce je vytvoření dimenzionálního modelu a pilotních aplikací pro oblast retailu použitelnou v Management of Business Informatics (MBI). Realizace hlavního cíle je podmíněna splněním čtyř kroků, které dále plní dílčí a praktický cíl práce. Dílčí cíl se zaměřuje na srovnání výhod a nevýhod dvou současných možných řešeních BI a praktic-kým cílem práce je vytvoření reportů a dashboardů pro aplikaci modelu řízení informatiky MBI s využitím nástrojů a technologií společnosti Microsoft. Prvním krokem je představení problematiky klasického a self-service BI s následným srovnáním variant. Druhým krokem je vymezení oblasti retailu a určení možných sledovaných ukazatelů. Třetím krokem je představení self-service BI technologií a nástrojů společnosti Microsoft. Čtvrtým krokem práce je vytvoření aplikací pro oblast retailu v MBI za použití nástrojů PowerPivot a Power View. Hlavním přínosem práce je vytvoření reportů a dashboardů podporující procesy retai-lu podle obecného modelu retailu, které budou následně sloužit jako pilotní aplikace v MBI. Dále praktické seznámení čtenářů s možnostmi nástrojů PowerPivot a Power View.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.